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Bruce Weber is a Actor, Director and Producer American born on 29 march 1946

Bruce Weber

Bruce Weber
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Nationality USA
Birth 29 march 1946 (78 years)

Bruce Weber est un photographe et cinéaste américain né le 29 mars 1946 à Greensburg (Pennsylvanie). Il est surtout célèbre pour ses campagnes de publicité pour les marques de vêtements Calvin Klein, Abercrombie & Fitch, Moncler, et Ralph Lauren.

Biography

Bruce Weber étudie la photographie à l'Université de Princeton. Il s'installe ensuite à New York et poursuit ses études à la New School for Social Research puis à l'Université de New York. Il effectue sa première exposition en solo en 1974 à la Razor Gallery de New York.

Ses premières photographies de mode sont publiées à la fin des années 1970 dans le magazine GQ dont Bruce Weber fera la couverture à plusieurs reprises.

Rapidement reconnu comme un des pionniers de la photographie de mode masculine, il attire l'attention du grand public des années 1980 au début des années 1990 avec les images qu'il réalise pour la campagne de publicité Calvin Klein. Soutenu par Grace Coddington, il travaille régulièrement pour Vogue.

Il a longtemps été photographe pour la marque de vêtements Abercrombie & Fitch.

En 2006, Weber photographie la collection hiver 2006 de la marque Ralph Lauren, pour A.P.C. deux ans après, la marque de sportswear Moncler pendants plusieurs années, ou encore pour le sac Lady Dior dans les années 2010 où il photographie Marion Cotillard.

Weber est également connu pour avoir lancé la carrière dans le mannequinat de Isabella Rossellini, ainsi que pour avoir travaillé avec Christy Turlington à ses débuts de mannequin, avant qu'elle ne devienne un des Supermodels.

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Source : Wikidata

Filmography of Bruce Weber (4 films)

Display filmography as list

Actor

Mademoiselle C, 1h32
Origin France
Genres Documentary
Themes La mode
Actors Tom Ford, Marion Cotillard, Sky Ferreira, Jean-Paul Gaultier, James Franco, Liv Tyler
Roles Self
Rating56% 2.8088752.8088752.8088752.8088752.808875
Le documentaire retrace neuf mois de lancement du magazine CR Fashion Book en suivant Carine Roitfeld.

Director

Let's Get Lost, 2h
Directed by Bruce Weber
Origin USA
Genres Musical theatre, Documentary, Musical
Themes Films about music and musicians, Documentary films about music and musicians, Documentaire sur une personnalité, Jazz films, Musical films
Actors Michael Peter Balzary, Chris Isaak, Lisa Marie, Rodney Harvey, Robbi Chong, Scott Coffey
Rating76% 3.8395653.8395653.8395653.8395653.839565
A group of Baker fans, ranging from ex-associates to ex-wives and children, talk about the man. Weber’s film traces the man’s career from the 1950s, playing with jazz greats like Charlie Parker, Gerry Mulligan, and Russ Freeman, to the 1980s, when his heroin addiction and domestic indifference kept him in Europe. By juxtaposing these two decades, Weber presents a sharp contrast between the younger, handsome Baker — the statuesque idol who resembled a mix of James Dean and Jack Kerouac — to what he became, “a seamy looking drugstore cowboy-cum-derelict,” as J. Hoberman put it in his Village Voice review.

Producer

Let's Get Lost, 2h
Directed by Bruce Weber
Origin USA
Genres Musical theatre, Documentary, Musical
Themes Films about music and musicians, Documentary films about music and musicians, Documentaire sur une personnalité, Jazz films, Musical films
Actors Michael Peter Balzary, Chris Isaak, Lisa Marie, Rodney Harvey, Robbi Chong, Scott Coffey
Roles Producer
Rating76% 3.8395653.8395653.8395653.8395653.839565
A group of Baker fans, ranging from ex-associates to ex-wives and children, talk about the man. Weber’s film traces the man’s career from the 1950s, playing with jazz greats like Charlie Parker, Gerry Mulligan, and Russ Freeman, to the 1980s, when his heroin addiction and domestic indifference kept him in Europe. By juxtaposing these two decades, Weber presents a sharp contrast between the younger, handsome Baker — the statuesque idol who resembled a mix of James Dean and Jack Kerouac — to what he became, “a seamy looking drugstore cowboy-cum-derelict,” as J. Hoberman put it in his Village Voice review.