Search a film or person :
FacebookConnectionRegistration
Penelope Gilliatt is a Scriptwriter British born on 25 march 1932

Penelope Gilliatt

Penelope Gilliatt
If you like this person, let us know!
Birth name Penelope Ann Douglass Conner
Nationality United-kingdom
Birth 25 march 1932
Death 9 may 1993 (at 61 years)

Penelope Gilliatt, de son vrai nom Penelope Ann Douglass Conner, est une écrivaine, une scénariste et une critique de cinéma britannique née le 25 mars 1932 à Londres (Angleterre) et morte le 9 mai 1993 à Londres.

Biography

Penelope Gilliatt suit des études au Queens' College de Londres, puis au Bennington College dans le Vermont.

Après avoir gagné un prix pour une nouvelle parue dans le British Vogue, elle y est engagée et retourne alors à Londres. Plus tard elle travaille pour l'Institute of Pacific Relations à New York, puis devient critique de cinéma pour The Observer en 1961 puis pour le New Yorker en 1967. Elle quitte le New Yorker en 1979 après des critiques de Graham Greene à propos d'un article qu'elle avait écrit sur lui, ce même article ayant de plus été accusé de plagiat par un romancier, Michael Mewshaw. Elle continue cependant à y contribuer ponctuellement, notamment en y écrivant des portraits d'acteurs.

Son premier roman One by One paraît en 1965.

Usually with

Petra Markham
Petra Markham
(1 films)
Liane Aukin
Liane Aukin
(1 films)
Nike Arrighi
Nike Arrighi
(1 films)
Source : Wikidata

Filmography of Penelope Gilliatt (1 films)

Display filmography as list

Scriptwriter

Sunday Bloody Sunday, 1h50
Directed by John Schlesinger
Origin United-kingdom
Genres Drama, Adventure, Romance
Themes Films about sexuality, Bisexuality-related films, LGBT-related films, LGBT-related films, LGBT-related film
Actors Murray Head, Glenda Jackson, Nike Arrighi, Peter Finch, Peggy Ashcroft, Tony Britton
Rating69% 3.4958053.4958053.4958053.4958053.495805
A Jewish doctor, Daniel Hirsh (Peter Finch) and a young woman, Alex Greville (Glenda Jackson) are both involved in a love triangle with contemporary sculptor Bob Elkin (Murray Head). Not only are Hirsh and Greville aware that Elkin is seeing the other but they know one another through common friends. Despite this, they are willing to put up with the situation through fear of losing Elkin, who switches freely between them.