Search a film or person :
FacebookConnectionRegistration

Gebeka Films

Gebeka Films
Gebeka Films participated in 17 films (as a production or realisation company).
Among thoses, 5 have good markets following the box office.

Here are the best films classified by number of entries :

Production

My Life as a Zucchini, 1h6
Directed by Claude Barras
Origin Suisse
Genres Drama, Comedy, Animation, Romance
Themes Films about adoption, Films about children, Films about families, L'enfance marginalisée, Films about child abuse
Actors Michel Vuillermoz, Jean-Loup Horwitz, Will Forte, Nick Offerman, Ellen Page, Amy Sedaris

Un petit garçon termine de dessiner un cerf-volant à l'étage d'une maison remplie de canettes de bière vides. Il empile ensuite des canettes pour en faire une pyramide, mais le tas finit par s'écrouler et par rouler dans l'escalier. Au rez-de-chaussée, une femme ivre regarde une série sentimentale à la télévision. C'est la mère du petit garçon, qu'elle appelle « Courgette ». Au bruit, elle se met en colère et commence à monter l'escalier menant à l'étage, en annonçant au garçon qu'elle va le battre. Effrayé, le garçon referme brusquement la trappe sur la tête de sa mère qui tombe dans l'escalier et ne bouge plus. Au commissariat, un policier, Raymond, prend la déposition du petit garçon qui s'appelle Icare, mais préfère être appelé Courgette. Il n'a plus de père, mais il l'a dessiné sur son cerf-volant qui ne le quitte jamais. Raymond explique à Courgette que sa mère « est partie » et qu'il va l'emmener dans un endroit où vivent des enfants comme lui, qui n'ont plus ni père ni mère : un orphelinat.

Distribution

The Day of the Crows, 1h36
Directed by Jean-Christophe Dessaint
Origin France
Genres Fantasy, Animation
Themes Films about children, Le thème de l'enfant sauvage, Films about magic and magicians, L'enfance marginalisée
Actors Jean Reno, Lorànt Deutsch, Isabelle Carré, Claude Chabrol, Chantal Neuwirth, Bruno Podalydès

Au cœur d'une grande forêt, le fils Courge grandit en petit sauvage aux côtés de son père, un colosse bourru et tyrannique qui le maintient dans l'ignorance du monde des hommes. Les seuls amis du fils Courge sont des fantômes muets (dont celui de sa mère) ayant pris forme animale, qui communiquent avec lui par signes. Un jour, alors qu'il cherche à soigner son père blessé et inconscient, le jeune garçon s'aventure hors de la forêt, sur les conseils d'un des fantômes, et découvre un village. Il y fait la rencontre de Manon, la fille du docteur qui a accepté de soigner son père. Avec elle, il découvre l'existence d'un sentiment inconnu pour lui : l'amour. Il se lance alors à la recherche de celui de son père. Une fois Courge rétabli, il retourne vivre dans la forêt avec son fils. Ce dernier finit par apprendre ce qui est arrivé : Autrefois, le père Ronce s'opposait à l'amour de sa fille pour Courge. En pourchassant les amants, il est mort dans l'incendie qu'il avait lui-même provoqué. Courge et son amante ont fui dans la forêt où cette dernière est morte en accouchant de son fils. Fou de chagrin, Courge n'a jamais pu aimer l'enfant.
A Cat in Paris, 1h10
Directed by Alain Gagnol, Jean-Loup Felicioli
Origin France
Genres Comedy, Adventure, Crime, Animation
Themes Films about animals, Films about cats, Mise en scène d'un mammifère
Actors Dominique Blanc, Jean Benguigui, Bruno Salomone, Marcia Gay Harden, Bernadette Lafont, Steven Blum

Nico is a burglar who sneaks into buildings and steals jewels. Nico is always followed by a black cat. The following morning, the cat wakes in a house with a little girl, catches a lizard and gives it to the girl. Zoé, hearing Jeanne, her mother, calls her to come in and look at her lizards, but Jeanne is too busy on the phone to take much notice of what she is shown. At nightfall, the cat leaves and goes to find Nico.
The Painting, 1h16
Directed by Jean-François Laguionie
Origin France
Genres Fantasy, Animation
Themes Monde imaginaire, Peinture
Actors Jean Barney, Jessica Monceau, Adrien Larmande, Julien Bouanich, J. B. Blanc, Céline Ronté

For mysterious reasons, a Painter has left a work incomplete - causing conflict between the Toupins (Allduns), who are entirely painted, the Pafinis (Halfies), who lack a few colors, and the Reufs (Sketchies), who are only sketches. Toupins occupy the chateau, Pafinis are out in the gardens, and Reufs are treated as outcasts and hunted by the Toupins. Three friends, one of each class, go on a quest to find the artist so he can finish the piece and hopefully unite the people.
Kirikou and the Sorceress, 1h11
Directed by Michel Ocelot
Origin France
Genres Fantasy, Adventure, Animation
Themes Films set in Africa, Films about animals, Feminist films, Films about magic and magicians, Films based on mythology, Film d'animation mettant en scène un animal, Witches in film, Political films, Children's films, Mythologie d'Afrique de l'Ouest
Actors Ryūnosuke Kamiki, Maimouna N'Diaye, Robert Liensol, William Nadylam, Sébastien Hébrant, Rémi Bichet

In a little village somewhere in West Africa, a boy named Kirikou is born in a spectacular way. But he's not a normal boy, since he can speak and walk immediately after being born. He is also very determined. His mother tells him that an evil sorceress has dried up their spring and devoured all the males of the village except for one. Hence the tiny Kirikou decides to accompany the last warrior, his uncle, to visit the sorceress. Kirikou tricks the sorceress and saves his uncle, by waiting inside his uncle's hat, and pretending that it was magic. He saved the children from being kidnapped by the sorceress' boat, which sped off towards Karaba, and saved them later again from the sorceress' tree, which closed it branches, and once again sped off towards Karaba. Next, he bursts the monster who was drinking all the village's water. He then travels to ask his wise old grandfather about the sorceress, and faces many obstacles in the process. The grandfather finds that Kirikou is always asking questions, which is a good thing. The grandfather tells him that she is evil because she suffers: bad men put a poisoned thorn in her back. On the way to Karaba, Kirikou makes friends, who each in turn, give him presents, after he saves them from the skunk. Kirikou manages to trick the sorceress and removes the thorn, he also manages to take the gold, and return it to the rightful owners. The sorceress is cured. She kisses Kirikou and he becomes an adult. Love reigns. When they arrive back at the village, no one believes that the sorceress is cured, and only do they believe Kirikou, when a procession of drummers arrive. It turns out Karaba did not eat them, just turned them into watchmen, and other obedient objects.