The Reinactors is a 2008 documentary film directed by Dave Markey about the lives of film character impersonators and celebrity look-a-likes on the Hollywood Walk Of Fame. The film was well-received by critics and audiences during its world premiere at the 2008 Rotterdam Film Festival, going on to screen around the world at various film festivals. The documentary also aired on Canada's Super Channel in September and October 2009. The DVD was released in the United States September 2009 by We Got Power Films. Filmmaker Spike Jonze is cited in the film's marketing calling it "A strange and tragic portrait of a dream that lives on one square block in Hollywood, and kind of in our whole country, too.
, 1minutes OriginUSA GenresDocumentary ThemesDocumentary films about historical events, Documentary films about cities Rating66% Le premier jour, le cinéaste prend à cadence normale quelques secondes du va-et-vient habituel de la circulation, les calèches, les chariots, et la foule des piétons. Puis, pendant les quelques semaines que dure l'opération de démolition du Star Theater, à New York, la caméra reste au même endroit, bien calée, filmant à travers la fenêtre d’un immeuble placé juste en face. Par des démarrages et des arrêts de caméra successifs, le cinéaste prend quelques vues à chaque demi-heure de la journée (il exclut le soir, la nuit et le petit matin, dont les lumières ne sont pas assez actiniques pour obtenir une image correctement exposée). À la projection, la démolition s’effectue ainsi en 1 min 30 s, les matériaux sont pris d’une sorte de folie autodestructrice, les ombres tournoient, les piétons s’activent comme des insectes, le store d’une boutique proche s’ouvre et se ferme à un rythme infernal, les étages du Star Théâtre disparaissent l'un après l'autre. « Quand seuls subsistent des monceaux de pierres que des fardiers débarrassent, le calme revient, un autre morceau du film à vitesse normale montre les piétons, indifférents aux ruines, qui vaquent à leurs occupations. » C’était à ce moment que derrière son public, l’opérateur respectait l’annonce du titre : "démolition et reconstruction", et il rembobinait le film à l’aide de l’appareil de projection sans éteindre la lanterne. Le Star Théâtre renaissait alors de ses ruines et se dressait de nouveau par la magie de la marche arrière.
, 1h5 Directed byWalter Ruttmann OriginGerman GenresDocumentary, Historical, Animation ThemesDocumentary films about cities Rating75% Berlin: Symphony of a Metropolis is largely an avant-garde film, and does not have a story or a plot. However, the events of the film are arranged to simulate the passage of a single day (simulated from an assemblage of film shot over the period of one year). Shots and scenes are cut together based on relationships of image, motion, point of view, and thematic content. At times, a sort of non-narrative commentary can be implied, as in edits that juxtapose workers entering a factory with cattle being beaten and driven into a corral.