Joyce Howard is a Actor British born on 28 february 1922
Joyce Howard
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Nationality United-kingdomBirth 28 february 1922Death 23 november 2010 (at 88 years)
Joyce Howard (28 February 1922, London – 23 November 2010, Santa Monica, California) was an English actress, writer and film executive.
After studying at RADA, she was spotted by film director Anthony Asquith in a play at London's Embassy Theatre. He cast the 19-year-old in Freedom Radio (1941), and starring roles in films followed, including opposite James Mason in The Night Has Eyes and They Met in the Dark, the former winning her rave reviews. She was also active in theatre, including Romeo and Juliet at the Old Vic and in A Streetcar Named Desire. She performed in London throughout World War II, even as Nazis were bombing the city. In 1950, after 13 films, she more or less retired from acting to raise her three children by actor Basil Sydney. Howard also began a second career as a writer. She wrote three well-received novels, Two Persons Singular (1960), A Private View (1961) and Going On (2000). She also wrote plays, including Broken Silence, which was produced by the BBC. After her divorce from Sydney, Howard married American psychoanalyst Joel Shor, and moved to California in 1964. Although the couple eventually separated, Howard remained in California. To support her family as a single mother, she embarked on a third career as a story analyst for network television. She was promoted to executive and story editor at Paramount Pictures and Paramount TV, eventually becoming responsible for property acquisition and development. She also continued to write for television and wrote original treatments for miniseries The Whiteoaks and Picasso's Painted Ladies. At the request of Henry Miller's widow, Howard also collated, edited and wrote an introduction to Letters by Henry Miller to Hoki Tokuda Miller (1986). Biography
La carrière cinématographique de Joyce Howard, au cours de laquelle elle a partagé l'affiche à deux reprises avec James Mason, a duré de 1941 à 1950. Elle s'est ensuite lancée dans l'écriture de romans.
Après l'étude à la RADA, elle a été découverte par le réalisateur Anthony Asquith dans une pièce jouée au Théâtre d'Ambassade de Londres. Il a envoyé la jeune personne de 19 ans à la Radio de Liberté (en 1941) et la mit en vedette dans plusieurs rôles, notamment The Night Has Eyes ou They Met in the Dark.
Elle était aussi active dans le théâtre ; elle a notamment joué dans une représentation de Roméo et Juliette au Old Vic. Elle s'est produite partout à Londres durant la Deuxième Guerre mondiale, au moment où les Nazis bombardaient la ville.
En 1950, après 13 films, elle s'est plus ou moins retirée de la vie cinématographique pour agir pour élever ses trois enfants, qu'elle a eu avec Basil Sydney. Elle a écrit trois romans qui furent relativement bien reçus, Two Persons Singular (1960), A Private View (1961) et Going On (2000). Elle a aussi écrit des pièces de théâtre, y comme Broken Silence, qui a été produit par la BBC. Après son divorce de Sydney, Howard épouse un psychanalyste américain, Joel Shor, et part en Californie en 1964.
Bien que le couple se soit finalement séparé, Howard est resté en Californie. Pour soutenir sa famille dans sa condition de mère célibataire, elle s'est embarquée dans une troisième carrière comme un analyste d'histoire pour la télévision. Elle a été promue au cadre et rédactrice d'histoire à la Paramounts Pictures et à la Paramount TV, devenant finalement responsable de l'acquisition de propriété et le développement.
Elle a aussi continué à écrire pour la télévision et a écrit des traitements originaux pour certaines séries.
À la demande de la veuve d'Henry Miller, Howard a collaboré, édité et écrit une introduction aux Letters by Henry Miller à Hoki to Hoki Tokuda Miller (1986).
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