Sergeant Schwenke (German:Oberwachtmeister Schwenke) is a 1935 German drama film directed by Carl Froelich and starring Gustav Fröhlich, Marianne Hoppe and Karl Dannemann. It is based on a novel of the same title by Hans Joachim Freiherr von Reizenstein. It was remade in 1955 as Sergeant Borck..
, 2h33 Directed byFritz Lang OriginGerman GenresDrama, Science fiction, Fantastic, Fantasy ThemesFilms about the labor movement, Films set in the future, Political films, Dystopian films, Robot films ActorsAlfred Abel, Brigitte Helm, Gustav Fröhlich, Rudolf Klein-Rogge, Fritz Rasp, Heinrich George Rating82% In the future of 2026, wealthy industrialists rule the vast city of Metropolis from high-rise tower complexes, while a lower class of underground-dwelling workers toil constantly to operate the machines that provide its power. Joh Fredersen is the city's master. Joh's son Freder idles away his time in a pleasure garden with other rich children. Freder is interrupted by the arrival of a young woman named Maria, who has brought a group of workers' children to witness the lifestyle led by the rich. Maria and the children are quickly ushered away, but Freder is fascinated by Maria and goes to the workers' portion of the city to find her.
, 1h33 Directed byVictor Tourjanski, Eduard von Borsody OriginGerman GenresDrama, Adventure ThemesPolitique, Political films ActorsGustav Fröhlich, Brigitte Horney, Fritz Kampers, Harry Liedtke, Rose Stradner, Paul Bildt Rating58% Il y a beaucoup d'agitation à Anatol, petite ville isolée dans la Turquie, lorsque l'aventurier Jacques Gregor atterrit avec un avion au milieu d'une prairie. Pour Jacques, c'est un retour aux sources, il est déjà venu ici alors qu'il voyageait comme un vagabond. Il explique à Franziska, qu'il a connue autrefois, qu'il a de grands projets pour ce bled au milieu de nulle part. Il veut extraire du pétrole ici et provoquer un véritable boom économique qui apportera une grande prospérité pour tous.
Le jeune compositeur Georg Wittig a développé un instrument de musique électronique révolutionnant la scène musicale, avec laquelle on peut produire des sons similaires à la voix humaine. Alors qu'il se prépare pour son premier concert, il tombe amoureux de la jeune chanteuse Dorothee, qu'il avait rencontrée dans le cimetière. La jeune femme vient de terminer ses études de chant et se produit dans le but de se nourrir à l'Odeon, un cabaret de seconde zone. Comme elle en a honte, elle se fait passer pour une employée de la poste. Une vraie postière, Inge Keller, la couvre auprès de Georg.